Thomas Stichtingen|

Onze allereerste boarding "Lucia's Home for Children" is gelegen in Avadi, Chennai. De stichting sponsort de kinderen in deze boarding sinds haar oprichting in 1987. De naam verwijst naar Lucia Schiebroek, die samen met haar zus Antoinette in 1986 het contact heeft gelegd met de Franciscan Sisters of Saint Joseph.

De boarding is gelegen in de drukke miljoenenstad Chennai maar de kinderen die hier verblijven komen zowel uit Chennai als uit steden/dorpen uit de omgeving. Omdat de boarding op slechts een uurtje rijden van het hoofdkwartier van de zuster ligt (het "Generalate in St. Thomas Mount"), brengen wij bij onze bezoeken aan India standaard een bezoek aan deze boarding.

De boarding bevindt zich op een terrein waar tevens twee grote scholen en een kerk aanwezig zijn. De scholen staan onder leiding van de FSJ zusters. Een drukke bedoeling, met weinig groen maar genoeg te bevelen. De kinderen die hier verblijven zijn tussen de 5 en 14 jaar oud (10th standard). Ondanks dat deze kinderen al veel ellende hebben meegemaakt en het verdriet af en toe ook duidelijk zichtbaar is maken de kinderen hier een vrolijke en optimistische indruk. Het merendeel wil later arts worden maar er zijn ook potentiële leraressen en zelfs een zuster (non). Als een meisje geïnteresseerd is en de familie daarmee instemt, kan er na deze periode mogelijk een plekje gevonden worden voor het volgen van 11th en 12th standard in Vandavassi of Jolarpet. Dat initiatief steunen wij uiteraard van harte!