Thomas Stichtingen|

Avadi, Tamil Nadu

Onze allereerste boarding "Lucia's Home for Children" is gelegen in Avadi. De naam verwijst naar Lucia Schiebroek, die in 1986 het contact heeft gelegd met de Franciscan Sisters of Saint Joseph.  Hierna volgde de ene na de andere boarding, tot een totaal van 18 opvanghuizen met ruim 1.500 kinderen.

Mondasoro, Orissa

In het prachtige heuvelachtig gebied in de deelstaat Orissa bouwde de stichting Thomas Bouwprojecten in 2006 een kindertehuis. In 2008 is het kindertehuis volledig geplunderd en beschadigd tijdens onlusten tegen de christenen die in dit deel van India wonen. De bouwstichting heeft de boarding in 2010 gerestaureerd en weer in goede staat teruggebracht.

En zo werkt Microkrediet!

Sangeetha heeft jaren in de boarding van Perambalur gewoond. In 2008 kon ze met hulp van een Microkrediet beginnen aan een HBO-ingenieursopleiding die ze in vier jaar heeft afgerond. Hierna is ze gaan werken, kon haar lening aflossen en daarnaast een Master-vervolgopleiding uit eigen middelen betalen. Inmiddels werkt ze als assistent-professor en leeft een geheel zelfstandig, onafhankelijk bestaan.